jeudi 8 janvier 2009

Catch of the day | Brillante campagne

Superbe et intelligente campagne de sensibilisation combinant audace et une imagerie percutante.

Pour attirer l'attention sur les problèmes de pollution sur les côtes Californienne, la Surfider Foundation associée avec Satchi & Satchi L.A. ont créé cette campagne toute simple.Ils ont ramassé les déchets trouvés sur les plages, les ont emballés et placés dans les Farmer’s Markets parmi les produits alimentaires. L’impact est choquant et communique directement aux clients qui sont en train d’acheter du poisson du même océan dont il est question.

«This is smart. Super smart. It’s getting more and more rare to see an actual, honest to goodness guerilla campaign that involves both a surprise and an insight tied together with a purpose. Slapping decals on the hand-rests of escalators just isn’t enough anymore.

To bring some attention to ocean pollution and just how disgusting it really is, Surfrider Foundation teamed up with Satchi & Satchi LA to create “Catch of the Day.” Simply and brilliantly, they collected actual trash from beaches around the U.S., packaged it like food, and left it on display at farmer’s markets. It’s site-specific, appropriate, impacting, meaningful, shocking, and an actual consumer insight into the very act they’re in the middle of. Someone about to buy fish from the same ocean as the trash in their hands can’t help but be at least a little more enlightened as to how pollution isn’t someone else’s problem.» english text taken from shape+color

1 commentaire:

  1. j'approuve le concept. mais j'espère de tout coeur que les ''produits'' emballés ne pouvaient pas être touchés ou déballés. Je ne veux pas imaginer que quelqu'un aurait pu être contaminé, et tout cela pour une campagne de sensibilisation, aussi brillante soit-elle.

    RépondreSupprimer