mercredi 11 mars 2009

Return of the living red | MASH

Le studio australien MASH a créé plusieurs images de marques et emballages divers et particulièrement avec le vignoble Redhead Studio de la petite municipalité de McLaren Vale. Un des vins qu'ils produisent se nomme «Return of the Living Red». L'emballage avait besoin de cette touche unique qui caractérise ce vignoble créatif et original. Mash a inventé cette histoire de mort vivant et tout ce qui entoure la marque. C'est un bel exemple de ce qu'est une marque et à quel point on doit créer une histoire pour créer un attrait sur celle-ci."Mash has been involved with a variety of packaging and branding projects with Redheads Studio of McLaren Vale. At the top end of their fine wines is the ‘Return of the Living Red’. Packaging needed the usual unique Redheads touch. As this wine is non-vintage it has no age (the 2 grape varieties coming from different vintages). Mash developed a concept to create a small pack containing missing and/or suppressed crime files implying the existence of the living dead in and around the vineyards. With use of disturbing illustrations and fascinating old photos on a toothy uncoated paper the concept was bought to life. A slip knot with old twine and a deep red wax dipped bottle went with the old crime file folder to create one of our favorite wine packaging pieces." via Mashdesign

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire