mardi 13 octobre 2009

Mash Studio | Changing Lanes


Voici deux régions viticoles de Margaret River et de McLaren Vale et les deux vignerons talentueux qui créent leurs vins respectifs. L’assemblage des deux vins n'avait jamais été fait auparavant à cause de la distance qui les sépare.

Le design de Mash studio s'est amusé à raconter l'histoire derrière la marque grâce à l'emballage lui-même. Par pure coïncidence, les deux producteurs ont le même nom de famille : Lane. D'où le nom de marque "Changing Lanes». Quand la bouteille est inclinée une modification de l’image s’opère révélant le portrait de Mark Lane à celui de Justin Lane (les deux fabricants de vin en question).

The Changing Lanes a remporté le prix crayon Jaunes à la D & AD 2008 et une un prix international au Design Show au Royaume-Uni.
via

The two famous wine regions of Margaret River and McLaren Vale and the two talented wine makers created one wine. Using grapes from the Margaret River (WA) and McLaren Vale (SA) in the one wine had not been done before due to the vast distances between the regions.
Mash’s solution was to tell the story behind the brand through the packaging itself. Co-incidentally the 2 wine makers both shared the same last name, ‘Lane’. Hence the brand name ‘Changing Lanes’. As the bottle is tilted the face on the label changes from Mark Lane to Justin Lane (the two wine makers in question).

The Changing Lanes packaging won the coveted Yellow Pencil award at the 2008 D&AD’s, an international branding and design awards show based in the UK.
via

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire