mardi 3 novembre 2009

Unavailable | Stefan Sagmeister


Je viens de retrouver ces images de l'emballage conçu par Stefan Sagmeister il y a quelques années déjà. Le parfum s'appelle UNAVAILABLE ce qui lui confère une impression d'exclusivité et de rareté. Celle-ci utilise la transparence et l'angle de la bouteille pour rendre l'image «UNAVAILABLE» pour l'usager.

Dans le cas du savon, les lettres «UN» sont embossées moins profondément et disparraisent ne laissant que le mot «AVAILABLE». Cette marque a été développée pour la non moins audacieuse compagnie Blue Q qui ne cesse de nous étonner.I just found these pictures of this packaging designed by Stefan Sagmeister a few years ago. The perfume is called UNAVAILABLE which gives it an impression of exclusivity and scarcity. It uses the transparency and the angle of the bottle to propose an "UNAVAILABLE" image to the user.

The letters "UN" are less deeply embossed in the soap and are disappearing leaving only the word "AVAILABLE" on the surface of the soap. This brand has been developed for the unique company Blue Q, which still continues to amaze us.

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