dimanche 14 mars 2010

Lucia | Caroline Reumont

Je commente peu les emballages développés au Québec. C’est peu être qu’il n’y en a que très peu de transcendants. Je dois dire cependant que lorsque j’ai vu cette série d’emballages pour les savons biologiques Lucia conçut par Caroline Reumont, j'ai été charmé. Tous les détails sont soignés, et ce, tant au niveau de la forme, des motifs que de la typographie. J’aime particulièrement le logotype qui nous parle de tradition avec une touche de modernisme.I don’t talk much about packages made in Quebec. I just find there isn’t much going on here. I must say though that when I saw this series of packaging for organic soaps Lucia conceived by Caroline Reumont, I was charmed. All details are very well designed, and this, both in its form, in the selection of patterns and the typography. I especially like the logo that speaks of tradition with a modern touch.

2 commentaires:

  1. Caroline in London16:56

    This is really beautiful! C'est vraiment beau !

    RépondreSupprimer
  2. Anonyme13:14

    Duckybaires in Argentina said I loved the design, purity, clean shapes and loved patterns. Beautifull

    RépondreSupprimer