mardi 31 août 2010

Whole Foods Market's | Duffy & Partners



Whole Foods Market a demandé l'agence de publicité et de marque Duffy & Partners de revoir sa marque et de remanier ses emballages. Le but était d'unifier différents designs à travers les différents marchés.

Duffy & Partners ont revu les emballages des articles tels que les sacs de charcuterie et les boîtes de boulangerie grâce à un programme universel qui valorise les différences régionales et la variété de l’offre locale, tout en soutenant la mission d'une marque nationale. Le concept de Duffy & Partners intègre le logo classique de Whole Foods Market, et ajoute des touches de vert sauge naturel, de rouge baies, d’oranges et de rose d’origan indien, selon le produit. Un motif de feuilles stylisées se retrouve dans tous les emballages.

La mise en marché a été lancée progressivement à l'été 2009 dans les cantons et les régions du pays. Bien que Wholefoods produit des aliments biologiques à l’échelle nationale, tous les magasins Wholefoods ne fonctionnent pas de la même façon. Plusieurs magasins ont rapidement opté pour ces éco-emballages de plus en plus en demande.

Whole Foods Market’s Market brand packaging has received the Duffy & Partners treatment, with revamped packaging, designed by the branding and advertising agency that will unify different designs found throughout different markets.

The Duffy & Partners-designed packaging for items such as deli containers and bakery boxes introduce a universal packaging program that still celebrates the different regions and their unique local offerings, while also supporting the mission of a national brand. The Duffy & Partners re-design includes the classic Whole Foods Market logo, and adds splashes of natural sage greens, berry reds, marigold oranges and oregano hues, depending on the product. A unifying stylized leaf motif is found across all packaging.

Duffy & Partners has revitalized the Whole Foods brand packaging with style and passion unlike any other design firm. The packaging and design created by Duffy & Partners now has a universal design and feel while still promoting the regional fare known to individual Whole Foods Markets.

Packaging began to launch summer 2009, with a slow roll across departments and regions of the country. Although WholeFoods is a national organic foods & product grocery chain, not all WholeFoods stores operate the same. So only specific stores took on this particular new eco friendly packaging.

1 commentaire:

Anonyme a dit…

J'ai déjà vu cela quelque part...

http://www.mixtapetorrent.com/system/files/wholefoods.jpg

Enregistrer un commentaire