vendredi 14 octobre 2011

Lefèvre-Utile | La petite écolière | Natasha Castonguay

J’ai longtemps cru que la marque LU référait au participe passé du verbe lire. Il n’en est rien et en fait, la marque LU remonte à 1850 quand le pâtissier Jean Romain Lefèvre épouse Pauline-Isabelle Utile à Nantes. En 1886, il fabrique un simple biscuit avec de la farine, du beurre, du sucre et du lait. Rectangulaire aux bords dentelés avec quatre coins arrondis que tous les enfants s'amusent à croquer en premier.
On connaît le reste de l’histoire et le fameux petit biscuit, n’est aujourd’hui qu’un des produits de cette marque désormais globale.
Dans un projet que design engagé que je donnais dans mon cours d’emballage, Natasha Castonguay proposait une réflexion sur le droit à l’éducation et le problème que vivent particulièrement les petites filles dans de nombreux pays qui ne valorisent pas l’enseignement aux enfants de sexe féminin.

La compagne imaginée par Natasha imaginait associait la marque LU à une campagne de financement et de sensibilisation à cette problématique. Voici ce qu’a donné le concept de la « Petite écolière » de LU.

I have long believed that the brand LU referred to the past participle of the verb “Lire” in French. This is not the case at all and in fact, the LU brand dates back to1850 when the pastry chef Jean-Romain Lefèvre married Pauline Isabelle Utile in Nantes. In 1886 they produced a simple biscuit with flour, butter, sugar and milk. It consisted of a serrated edge rectangular with rounded corners biscuit. All children would appreciate and enjoy at first bite. We know the rest of the story and the famous biscuit has today become a global brand.
In a socially engaged design project I gave in my packaging class, Natasha Castonguay had a reflection on the right to education for all children of the world. She was particularly concerned about the little girls who have no access to school in many countries. Especially those countries that are scared about educated women.

The campaign designed by Natasha imagined an association between the brand LU and that specific cause. The campaign would target fundraising and awareness. So this is how the concept of "LU Little Schoolgirl" turned out.


3 commentaires:

bigZero a dit…

Birth Forumstudy skills
I believe it's true. You are nice. Wish you a happy day.

bigZero a dit…

Security Assessmentnatural gas heaters
Thank you very much. Have a nice day!!

Cheasel a dit…

template website designForumLinkBuilding.com
It's marketing fluff for the first two minutes, but then it gets interesting. Girl, I'll treat you rightAnd I'll never lieFor all that it's worthI give good love (good love, good love, good love, good love)

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