vendredi 3 février 2012

Wine to go | Fidel López

Une des plus fortes tendances, dans le monde de la restauration aujourd'hui, est de rapporter des produits à domicile ou au travail. (En Amérique du Nord, nous appelons cette idée un «Doggy Bag» mais peut-être que ça a un lien avec la proximité de notre cuisine avec celle de la nourriture pour chiens... Je ne sais pas.)

Quoi qu'il en soit, des situations quotidiennes comme sortir pour déjeuner ou dîner dans un restaurant sans connaître combien d'invités seront présents, si tous boivent du vin ou encore si vous devez conduire ont inspiré Fidel López , étudiant à l'Université CEU Cardenal Herrera en Espagne, qui a conçu ce conditionnement qui nous permet de ramener à la maison ce qui reste de la bouteille.
One of the strongest trends in the world today in the restoration is to take home products not just us in the stores. (In North America, we call it «Doggy bag» but maybe it has to do with the proximity of our cuisine and dog food, I don't know.)
Anyway, everyday situations such as going out to lunch or dinner at a restaurant starts with different issues: how many guests will be, if all drink wine or not, then you have driving, etc. As for the wine, Fidel López, student at CEU Cardenal Herrera University in Spain, designed this packaging which allows us to take home what is left in the bottle.

2 commentaires:

Judith Mignault a dit…

Est-il vraiment nécessaire de concevoir un emballage pour ramener une bouteille non-terminée à la maison? En plus de 6 ans de travail dans le milieu de la restauration, je n'ai vu qu'une seule fois des clients émettre le désir d'emporter une bouteille ouverte, et un simple bouchon de liège a été amplement suffisant pour la re-sceller. Ça me laisse perplexe, cet amas de carton.

FIdel López a dit…

Just over 6 years only showed up once this possibility because neither the offer, the concept is that the restaurant can offer this option to customers, not the client what you have to ask, is a plus for the restaurant. There are many situations in which the client may want to take the bottle home, because it is a single person or couple and can not finish it, because then you have to drive (in Europe at least, circulation rules regarding arcohol are becoming more stringent) .....
Logically could use a simple cork and the customer takes it in hand but when a customer goes for a burger at a fast food burger is carried directly into the hand?
Is an added value with which to differentiate themselves from competitors by offering this possibility to the customer.

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