jeudi 11 août 2016

SHORES OF AFRICA | Design Activity

Une famille nigérienne voulait recréer les collations «santé» authentiques de leur enfance. Grâce à une recette transmise de génération en génération dans la famille, ce fut un début, mais il fallait créer l’image et l’emballage.

Il a fallu comprendre la philosophie et la vision des propriétaires en captant leur personnalité pour développer une identité visuelle unique pour l’emballage afin de se démarquer dans la catégorie des collations déjà très occupée.

C’est donc une marque qui allie les références de l'Afrique et un design distinctif et amusant.
A family of Nigerian heritage wanted to recreate the authentic ‘healthy’ snacks they enjoyed as children. With only a recipe handed down over family generations, this was a true start up that needed a lot of help.

To establish the ethos and the vision of the owners, by capturing their personality and creating a unique visual equity for their packaging to stand out in the already highly populated snacks category.

A brand that encapsulates it's African provenance and a distinctive and quirky pack design, supported by fun on pack communications. The redesign resulted in Shores of Africa getting it's all important first major retailer listing.